سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سئو بصورت صفر تا صد

مشتریان، سئو کار ها رهبران و اعضای مخاطب شما محتوای ارزشمندی از کسب و کار شما می خواهند. و این محتوا باید به گونه ای به مخاطبان برسد که کاملا طبیعی و ارگانیک باشد. بازاریابی محتوا به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند تا فرآیند جذب، تعامل و تبدیل را به عالی ترین صورت انجام دهید.

با تقویت بازاریابی محتوای مؤثر، می توانید دقیقاً همین کار را انجام دهید – و در نتیجه، جذب مشتری را افزایش دهید، آگاهی از برند خود را بهبود بخشید، درآمد خود را افزایش دهید، خود را به عنوان یک رهبر صنعت تثبیت کنید و…

چه تازه شروع به طراحی یک استراتژی کرده باشید و چه در حال تجدید استراتژی فعلی خود هستید، ارزیابی مجدد فرآیند و ارائه راه‌های جدید برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای مورد نظر مخاطبان هرگز ضرری ندارد. در این مقاله، ما به شما یک دید پرنده از بازاریابی محتوا، انواع بازاریابی محتوا، مثال‌های بازاریابی محتوا، و نحوه اجرای این استراتژی ها را ارائه می‌دهیم.

1. بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی، ایجاد، توزیع، اشتراک گذاری و انتشار محتوا از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها، پادکست ها، برنامه ها، بیانیه های مطبوعاتی، نشریات چاپی و غیره است. هدف از این کار، دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش آگاهی از برند خود، فروش، تعامل و وفاداری است.

2. چرا بازاریابی محتوا (امری ضروری) ؟

اهمیت بازاریابی محتوا چیست؟اهمیت بازاریابی محتوا چیست؟
  1. به مشتریان بالقوه خود در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می کنید آموزش دهید
  2. افزایش جذب و تبدیل مشتری
  3. روابطی بین مشتریان و کسب و کار خود ایجاد کنید که منجر به افزایش وفاداری شود
  4. به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما چالش های آنها را حل می کند
  5. یک حس اجتماعی در اطراف برند خود ایجاد کنید

حال بیایید انواع مختلف بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.

3. انواع بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید آنها را در استراتژی خود بگنجانید – در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

1. بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی

با بیش از 3.6 میلیارد کاربر جهانی رسانه های اجتماعی، به راحتی می توان درک کرد که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. تعدادی پلتفرم (مانند فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، اسنپ چت) برای کار و راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در هر یک از آنها محتوا ایجاد و به اشتراک بگذارید (مانند عکس ها، ویدیوهای زنده، ویدیوهای از پیش ضبط شده، داستان ها).

2. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اهمیت اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

اینفوگرافیک ها محتوا، اطلاعات و داده ها را در قالب گرافیکی و قابل درک نمایش می دهند. اینفوگرافیک ها با ترکیبی از جمله بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر با محتوای شما هستند. اگر بخواهید یک موضوع آموزشی ویا پیچیده را از بین ببرید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند، به خوبی کار می کند.

3. بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، امکان خلاقیت زیادی را دارند. با یک وبلاگ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر محتواهای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق پیوندها، اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و ترکیب اطلاعات محصول را انجام دهید.

4. بازاریابی محتوای پادکست

یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داد که 49? از افراد 12 تا 32 ساله در ایالات متحده در ماه خرید بازدید اینستاگرام گذشته به یک پادکست گوش داده اند که میانگین آن 6 ساعت گوش دادن در هفته است. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و اشتراک گذاری پادکست های خود کرده اند.

پادکست ها خلاقیت زیادی را امکان پذیر می کنند زیرا می توانند در مورد هر موضوعی که انتخاب می کنید باشند. علاوه بر این، شما عوامل دیگری را که مربوط به پادکست است، تعیین می‌کنید، مانند آهنگ قسمت‌ها، چه کسی در پادکست است، کجا پادکست را تبلیغ می‌کنید و طول قسمت‌ها چقدر است.

5. بازاریابی محتوای ویدیویی

بر اساس تحقیقات وایزول ، 69? از مصرف کنندگان می گویند که ترجیح می دهند در مورد محصول یا خدمات یک برند از طریق ویدیو یاد بگیرند. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی می‌تواند تبدیل‌ها را افزایش دهد، بازگشت سرمایه را بهبود بخشد و به شما در ایجاد روابط با اعضای مخاطب کمک کند. می‌توانید محتوای ویدیویی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، صفحات فرود یا در وب‌سایت یک بازاریاب مشترک به اشتراک بگذارید.

6. بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی

تبلیغات پولی می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید و به شما امکان می‌دهد در همه مکان‌هایی که می‌خواهید دیده شوید قرار بگیرید – تبلیغات پولی به‌ویژه زمانی که با بازاریابی همراه می‌شوند سودمند هستند. مکان های زیادی وجود دارد که می توانید تبلیغات پولی را به اشتراک بگذارید، از جمله در رسانه های اجتماعی، لندینگ ها، بنرها و محتوای حمایت شده.

در مرحله بعد، بیایید به انواع استراتژی بازاریابی محتوا نگاه کنیم:

4. انواع استراتژی بازاریابی محتوایی کدامند؟

شما می‌توانید در راه‌حل‌هایی که می‌خواهید برای اهداف خرید ممبر گروه تلگرام خود فکر کنید، فکر کنید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

1. اهداف هوشمندانه ای انتخاب کنید.

انتخاب اهداف هوشمندانه در بازاریابی محتواانتخاب اهداف هوشمندانه در بازاریابی محتوا

اولین بخش از استراتژی بازاریابی محتوا، تعیین اهداف هوشمندانه است. اینها باید مختص کسب و کار شما باشند – احتمالاً مکمل اهداف بازاریابی و شرکت شما هستند.

در اینجا چند نمونه از اهداف هوشمندانه برای بازاریابی محتوایی آورده شده است:

  1. آگاهی از برند را بهبود بخشید
  2. افزایش درآمد
  3. تبدیل ها را افزایش دهید
  4. بهبود وفاداری به برند
  5. تعامل مشتری را افزایش دهید
  6. ایجاد ارتباط و اعتماد بین مشتریان بالقوه و مشتریان
  7. جذب شرکای استراتژیک

2. نوع محتوای خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، نوع محتوایی را که ایجاد می کنید را انتخاب کنید. برای انجام این کار، با فکر کردن به پست مشترک مخاطبان هدف و شخصیت های خریدار شروع کنید.

به سوالات زیر در مورد مخاطب هدف خود پاسخ دهید تا به شما کمک کند تا انواع محتوای مناسب را برای آنها محدود کنید:

آنها از شما چه نیازی دارند؟
آنها به دنبال غلبه بر چه چالش هایی هستند؟
چرا آنها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟
چگونه می توانید به موفقیت آنها کمک کنید؟
وقت خود را کجا می گذرانند؟
سپس، نگاهی به انواع مختلف محتوایی که قبلاً بررسی کردیم بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا را ایجاد می کنید.

3. کانال های محتوای خود را انتخاب کنید.

هنگامی که در مورد نوع محتوایی که با آن بازاریابی می کنید تصمیم گرفتید، وقت آن است که کانال های محتوای خاص خود را انتخاب کنید. محتوای خود را کجا به اشتراک می گذارید؟ از کجا پخش می کنید و از کجا به اشتراک می‌گذارید؟

برای برخی از انواع محتوا، کانالی که باید با آن کار کنید واضح است. به عنوان مثال، اگر محتوای فیس بوک ایجاد می کنید، کانال شما خود پلتفرم فیسبوک خواهد بود.

5. بودجه تعیین کنید.

حال، بودجه خود را تنظیم کنید. در مورد نوع محتوایی که ایجاد می کنید و کانال هایی که آن محتوا را بازاریابی می کنید فکر کنید.

سپس برای تعیین بودجه خود سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا برای ایجاد محتوا نیاز به خرید نرم‌افزار یا فناوری دارید (مانند نرم‌افزار طراحی گرافیک مانند Adobe Photoshop، اشتراک Canva، دوربینی برای گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت بالا)؟
  2. آیا نیاز به استخدام بازاریاب یا طراح محتوا (مانند هنرمندان، نویسندگان، ویراستاران، طراحان) دارید؟
  3. آیا باید برای فضای تبلیغاتی هزینه کنید؟
  4. آیا برای تقویت یا اندازه گیری نوع خاص محتوای خود نیاز به دسترسی به ابزار یا منابع خاصی دارید؟
  5. توجه داشته باشید که پاسخ‌های شما چگونه بر بودجه شما تأثیر می‌گذارد – چه افزایش یا کاهش در آنچه قبلاً تخمین زده‌اید.

5. چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

چرا بازاریابی محتوا؟چرا بازاریابی محتوا؟

پنجمین و آخرین سوالی که باید از خد بپرسید، این است که چرا دست به این کار زدید؟ کریتور اکانت چه علایقی پشت این هدفتان وجود دارد و چه اشتیاقی از این کار پیدا می‌کنید؟

با پاسخ دادن به این چرا ها، همزمان پاسخ چگونه های خود را نیز پیدا می‌کنید. خرید بازدید از اکسپلور